جدید فزکس شعور کی فوقیت اور مادیت پرستی کا خاتمہ

شعور اور مادہ: فلسفیانہ اور سائنسی بحث

Robert Griffiths کی رائے

Heinemann پرائز یافتہ ماہرِ طبیعیات Robert Griffiths کے مطابق، جب بھی دہریت یا الحاد پر گفتگو کی جاتی ہے، یہ مکالمہ سائنس کے بجائے فلسفے کے میدان میں داخل ہو جاتا ہے۔ فزکس کو اب تک دہریت کے نظریات کے رد کے لیے بھرپور انداز میں استعمال نہیں کیا گیا۔

ٹی ایچ کی کے اس قول میں دلچسپ انداز میں شعور اور مادہ کی بحث کو پیش کیا گیا ہے:

"What is mind? Never matter. What is matter? Never mind.”

انڈہ یا مرغی؟ سوال شعور یا مادہ کا ہے

مرغی اور انڈے کی پہیلی کی طرح ایک بنیادی سوال یہ بھی ہے کہ شعور پہلے وجود میں آیا یا مادہ؟

  • کیا شعور مادے کی پیداوار ہے؟
  • یا مادہ شعور کی تخلیق ہے؟

یہی سوال کائنات کی حقیقت کے بارے میں بنیادی نظریات کی تشکیل کرتا ہے۔

حقیقتِ کائنات: دو بنیادی نظریات

1. مثالیت (Idealism)

  • شعور یا "عقلِ کلی” کو حقیقت کا بنیادی ماخذ سمجھا جاتا ہے۔
  • مادہ شعور سے جنم لیتا ہے یا کسی برتر عقل نے اسے تخلیق کیا ہے۔
  • یہ نظریہ مذہب اور خدا پرستی کی بنیاد فراہم کرتا ہے۔

2. مادیت پرستی (Materialism)

  • مادہ اور توانائی کو حقیقت کی بنیاد سمجھا جاتا ہے۔
  • شعور مادے کے ارتقائی تعاملات سے پیدا ہوتا ہے۔
  • اس نظریے کے مطابق مادہ ازلی اور مستقل ہے۔

ان دونوں کے علاوہ کوئی تیسرا موقف موجود نہیں، اور ہر انسان کو ان میں سے ایک کو اپنانا پڑتا ہے۔

جدید فزکس: مادیت پرستی کا خاتمہ

Max Planck کا نظریہ

"مادہ بذات خود کوئی وجود نہیں رکھتا بلکہ یہ ایک اعلیٰ شعور کے زیر اثر قوت سے وجود میں آتا ہے۔”

یہ شعور ہی تمام مادی حقیقتوں کی اساس ہے۔

Albert Einstein کا نظریہ

"کائنات کے قوانین میں ایک اعلیٰ ترین قوت کارفرما ہے، جس کے سامنے انسانی علم و طاقت کچھ نہیں۔”

Eugene Wigner اور شعور کا مقام

Eugene Wigner کے مطابق، شعور کے بغیر کوانٹم میکینکس کے قوانین کا فہم ممکن نہیں۔

یہ اس بات کی دلیل ہے کہ شعور کائنات کی بنیادی حقیقتوں میں شامل ہے۔

شعور کے وجود کی تصدیق: دیگر سائنسدانوں کی آراء

  • Sir Arthur Eddington: "ایک اعلیٰ ترین شعور یا عقلِ کلی کا تصور سائنسی تحقیق سے مطابقت رکھتا ہے۔”
  • Sir James Jeans: "یہ کائنات ایک مشین کے بجائے ایک اعلیٰ ترین شعور کا خیال محسوس ہوتی ہے۔”
  • Conn Henry: "مادے کی حقیقت شعور کے بغیر قائم نہیں ہو سکتی۔ مادہ ایک برتر شعور کی پیداوار ہے۔”
  • Freeman Dyson: "ایٹمز شعور کی طرح متبادل انتخاب کرنے کی صلاحیت رکھتے ہیں۔”

"کائنات شعور کی افزائش کے لیے زرخیز زمین ہے۔”

مذہب اور سائنس میں تعلق

  • Max Planck: "سائنس اور مذہب ایک دوسرے کا تکملہ ہیں۔”
  • "مذہب کے لیے خدا ہر شے کا آغاز ہے، جبکہ سائنس کے لیے خدا ہر شے کا اختتام۔”
  • Werner Heisenberg: "کائنات کی سائنسی اور مذہبی تشریحات حقیقت کی جانب اشارہ کرتی ہیں، اور یہ حقیقت خدا ہے۔”
  • Paul Dirac: "خدا ایک عظیم ریاضی دان ہے، جس نے کائنات کو ریاضیاتی اصولوں پر تخلیق کیا۔”

بائیولوجی اور مادیت پرستی

Harold J. Morowitz:

فزکس اور بائیولوجی کے درمیان فکری فرق کو اجاگر کرتے ہوئے کہتے ہیں کہ فزکس شعور کے وجود کو تسلیم کرتی ہے، جبکہ بائیولوجی اب بھی مادیت پرستی پر قائم ہے۔

Richard Lewontin:

"سائنس کو مادہ پرستی کی حدود میں مقید رکھا گیا ہے، تاکہ خدا کے وجود کی گنجائش نہ رہے۔”

نتیجہ: شعور کی فوقیت

George Stanciu اور Robert Augros:

"مادیت پرستی اب سائنسی اور فلسفیانہ حمایت سے محروم ہو چکی ہے۔”

کائنات کا آغاز مادی نہیں بلکہ ایک غیر مادی اور شعوری حقیقت سے ہوا ہے۔

جدید فزکس کی روشنی میں یہ بات واضح ہو چکی ہے کہ مادہ ازلی نہیں اور شعور مادی کائنات کی علت ہے، نہ کہ معلول۔

یہ پوسٹ اپنے دوست احباب کیساتھ شئیر کریں

فیس بک
وٹس اپ
ٹویٹر ایکس
ای میل

موضوع سے متعلق دیگر تحریریں:

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے